SA Tech AB   

   
Carless Racing Fuels.   

   
Mastertrailer.   

   
Mats Bilar   

   
Trendab AB   

   
Gulf Race Fuel, SA Tech AB   

   
MaxSport   

   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  Rally VM - WRC
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Intervju


Bröderna Storm siktar otränat mot topp 10.



© Ericsson-Motorsport
Bröderna Storm från Stenungssund susar fram i deras Opel Ascona i Midnattssolsrallyt 2008. Nu gör de sig redo för årets rally.


© Ericsson-Motorsport
Här, utanför Brevens Bruk hittar vi bröderna Storm, bara någon sträcka från målgången i Karlstad.


© Ericsson-Motorsport
En retursladd på klassiska Långskogen utanför Motala under andra dagen av Midnattssolsrallyt 2008.


Snart är det dags för Midnattssolsrallyt 2009. Intresset är som vanligt på topp inför tävlingen, rekordmånga visade i år intresse vid anmälan och efter gallring fick man fram ett starkt och intressant startfält som torsdagen den 16:e juli kör igång på Elmiafältet i Jönköping. Där efter beger sig de tävlande mot Trollhättan på fredagen för att där efter gå till ny nattvila i Årjäng. Sista dagen går via Karlstad till Karlskoga. Några av de tävlande berättar nu om sina planera och målsättningar runt årets Midnattssolsrally.


Ulf och Lars Storm, vilka är ni?
- Lillebror Lars kör och jag sköter kontoret. Lars har 20-talet starter i VM samanhang med ett antal klassegrar. Själv har jag ett 10-tal starter i VM samt lite utlandsstarter med Bosse Axelsson i historiska EM samanhang. Utanför Midnattssolsrallyt åker vi 4wd i med en Mitsubishi Evo 7.

Ni körde tävlingen redan 2008, hur var det?
- Förra årets start i Midnattssolsrallyt var den första med bakhjulsdrift på 20 år som tyvärr slutade redan på ss2 efter att vi tappat siktet i dammet efter en långsammare konkurrent. Vi startade dock om den andra dagen tack vare våra fantastiska mekaniker som skruvade hela natten. Det gick fortare och fortare och vi hade nog kunnat sluta topp sex utan problemen. Det var bland dom roligaste tävlingar vi åkt trots ovana med bakhjulsdriften och utan noter, så det var en självklart att vi ville prova i år igen!

Vad är det för bil ni ska köra?
- Bilen blir den samma som förra året. Det handlar om en "gammal" Ascona B och det blir en kamp mot klockan som vanligt att få ordning på allt.

Så någon större uppladdning i form av test hinner ni inte med?
- Som det ser ut så hinner vi nog inte med det i år heller.

Din / er målsättning med Midnattssolsrallyt 2009?
- Målsättningen är klasseger samt en topp 10 placering!

Målgång i Karlskoga den 19:e juli, vem tror du då står överst på prispallen?
- Totalsegern går nog till Per-Gunnar "PG" Andersson om han kan hålla sig på vägen utan noter.





"- Rally Sweden, En enorm opplevelse..."
- Mads Östberg.


"självklart att försöka vinna, det vill väl alla."
- Mats Thorszelius.


Läs; Waldegård, rallymästaren mot nya äventyr.


"Du ser! Man lär sig något varje dag..."
- Magnus Wigren.



Läs; Göransson om rallysatsningen och WRC tävlandet.
- Richard Göransson.



Läs; En seger och säsongen är betald.


Läs; Sandell, "Jag vet vad som krävs".


"han har bytt från Opel till Ford så då vinner han inte."
- Janne Westlund.



Läs; Ring och Lindman kör för det är skoj!


Läs; Succé för Norska SubaruCupen, Jerker förklarar varför!


 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.