Malexander Rallyvideo.

   
Kajs Print & Dekor

   
Kajs Print & Dekor

   
Mats Bilar

   
ABS Motorsport AB

   
GN Motorsport

   
Mastertrailer.

   
Carless Racing Fuels.

   
Onebet

   
Onebet

   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WebTV & Video
  SCALEXTRIC
       RALLYCUP

  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  Rally VM - WRC
  BLOGG; FREDRIK
       ÅHLIN

  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Intervju

Wigren satsar fr vinst i Finland.


Foto / : Ericsson-Motorsport, www.emotorsport.se
Magnus Wigren under Midnattssolsrallyt. Nu vntar tuffa tag i Lahti.

P fredag inleds Lahti Historic Rally 2006 p allvar med 5 specialstrckor p ca 55km. Men redan p onsdagen vntas ekipagen anlnda till Lahti fr rekognosering infr tvlingen som ingr i Fias europeiska klassiker msterskap. Tvlingen avslutas p lrdagen, d med 8 specialstrckor som mter nrmare 95km. P startlinjen finns tre Svenskbilar. Tv Porsche 911 i hnderna p Bo Axelsson och Magnus Wigren. Tredje Svensk r Tony Jansson som kommer till start med en Ford Cortina. Idag r det dags fr Magnus Wigren att presentera sina tankar infr sitt deltagande i tvlingen.

Frst, vad har du fr tidigare erfarenhet av just denna tvling?
- Jag tror att det r 8:e gngen jag kr denna tvling och alltid tyckt att det r en "kanontvling". Alltid bra organisation, hgt deltagarantal, god stmning, ja det finns mycket bra att sga om tvlingen. Tidigare startade den i Jyvskyle men det r i princip samma tvling nu i Lahti med likadana vgar. Jag har krt tvlingen bde med Saab Sport och Porsche 911 -65.
Hur har det gtt vid de senaste Lahti tvlingarna?
- Tv klassegrar med Saab och fyra andraplatser totalt med Porsche. Senast jag krde i Lahti var 2003 och det gick, ja lt sga, "halvbra".

14 strckor p 154km vntar er under tv dagar. Vad kan vi frvnta oss av er i tvlingen, rent resultatmssigt?
- Oj, oj. Den som det visste. Ambitionerna finns, frberedelserna r fullt ut 100 procent.
S d r det seger som gller?
- Problemet r att jag har i princip inte krt ngonting p tre r, s rattrostigheten r stor.
Men du krde Midnattssolsrallyt.
- Ja vi krde Midnattsolsrallyt men fick bryta efter dag 2 p.g.a. motorhaveri. Det blev ju tyvrr inte s mnga km SS att vakna till p. Tyckte trots allt att vi hngde med bra, lg p 4:e plats totalt nr vi brt. Bilen som jag krde dr var en Porsche 911-68. Bjrn Waldegrds fabriksbil 1968, BB4200. Det blir dock inte den bilen jag kr i Lahti.

Vilka blir de vrsta konkurrenterna om segern i tvlingen, klassen?
I klassen r den Norskt i favoritposition. Porschefraren Walter Jensen gller som favorit.



Foto / : Ericsson-Motorsport, www.emotorsport.se
Magnus Wigren under Midnattssolsrallyt. Nu vntar tuffa tag i Lahti, d med ny bil.

Tvlingsbilen? En Porsche 911, Vad vet vi om den? Ny servad och redo fr snabba Finlandsvgar?
Bilen r en nybyggd Porsche 911 av 1973 rs modell.
S det blir nybyggd bil i Lahti?
Ja en 911 RS, 3,0 liters med alla rtta "grejor" s vad som gller bilen s finns det inget att skylla p. Bilen r byggd fr asfalt men jag har gjort en del frndringar p fjdrar och krngninghmmare s jag hoppas det funkar.

Ytterligare tv Svenskekipage finns anmlda, Bo Axelsson och Tony Jansson. Vad tror du om deras chanser i tvlingen?
Tony vet vi vad han kan, s han r storfavorit till seger. Bosse r visserligen min teamchef i Lahti. Men det "skiter jag i" avslutar Magnus.
Det r allts upplagt fr svensk fight i Lahti d bde Magnus och Bo Axelsson tvlar i samma klass. Spnnande vrre!



<- Tillbaka




"- Rally Sweden, En enorm opplevelse..."
- Mads Östberg.


"självklart att försöka vinna, det vill väl alla."
- Mats Thorszelius.


Läs; Waldegård, rallymästaren mot nya äventyr.


"Du ser! Man lär sig något varje dag..."
- Magnus Wigren.



Läs; Göransson om rallysatsningen och WRC tävlandet.
- Richard Göransson.



Läs; En seger och säsongen är betald.


Läs; Sandell, "Jag vet vad som krävs".


"han har bytt från Opel till Ford så då vinner han inte."
- Janne Westlund.



Läs; Ring och Lindman kör för det är skoj!


Läs; Succé för Norska SubaruCupen, Jerker förklarar varför!


 © Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2015.